01 december, 2012

Att längta

Ibland vissa mörka kvällar
har jag längtat så innerligt efter en evig omfamning
att få sjunka ner till vila och ro
med långsam och sviktande puls
hoppas jag få slippa vakna till en liknande morgondag
hoppas jag få glömma
värken som kan spåras till världens alla oförätter
din plåga och mina egna tillkortakommanden

Ofta under mörka kvällar
kan jag längta mycket starkt efter en innerlig omfamning
att få känna omtankens värmande fäll
med långsam, avslappnad andning
hoppas jag få möta en frisk och molnfri morgondag
hoppas jag på drömmen
om världen som en fredlig plats för människor
din glädje och mitt eget trygghetsbehov


4 kommentarer:

  1. Fina längtor, härliga längtor, eviga, upprepade längtor. Och hopp, om en dröm. Naket, fint.

    SvaraRadera
  2. "Få känna omtankens värmande fäll" fin text

    SvaraRadera